Folna kiselina i Metafolin® | Femibion

Folna kiselina i Metafolin® – aktivan oblik folne kiseline

Predivan je osećaj znati da se vaša beba razvija dobro i da ste oboje zdravi i srećni tokom devet meseci trudnoće. Dobro je znati da postoje stvari koje mogu pomoći da tako bude. Poslednja istraživanja nutricionista pokazuju da i folna kiselina i hrana bogata folatima igra važnu ulogu tokom trudnoće. Istraživanja pokazuju da je 4-12 nedelja pre trudnoće važno početi sa povećanim unosom određenih nutrijenata kao što su folati (folna kiselina, Metafolin®) i jod, kako bi se zalihe u telu povećale.

Folat spada u grupu B vitamina (B9) koji se nalazi u hrani (pileća džigerica, spanać, pirinač, citrusi, sočivo, pasulj, pšenične klice, kvasac) i spada u osetljive tzv. labilne vitamine. Dokazano je da folna kiselina ima veliki značaj u pravilnom formiranju i zatvaranju neuralne cevi fetusa (između 22. i 28. dana posle začeća). To je vreme kada veliki broj žena i ne zna da je u drugom stanju, zbog čega se potencira da je važno početi sa adekvatnim unosom folne kiseline i pre začeća. Adekvatnim unosom pre začeća će rizik od malformacija neuralne cevi embriona biti značajno smanjen.

Folna kiselina u vitaminskim preparatima zahteva transformaciju u organizmu do aktivnog oblika folata, dok je Metafolin®, biološki aktivan oblik folne kiseline koji organizam može odmah da koristi. Tokom trudnoće, kako beba raste, povećava se potreba organizma za folatima i od velikog je značaja i za majku i za plod.

Voće, povrće i hrana od celog zrna žitarica su odličan izvor folata. Iako hrana koju uzimate može sadržati folate, nutricioni zahtevi za ovim vitaminom u periodu trudnoće su povećani i teško ih je obezbediti samo iz hrane.

Šta je folna kiselina?

Folna kiselina ili vitamin B9 spada u grupu kompleksa vitamina B. Nalazi se u prirodi u raznim zelenim namirnicama kao folat. Međutim, unosom kroz ishranu, organizam apsorbuje tek polovinu folata. S toga se povremeno preporučuje dodatni unos folne kiseline kroz razne dodatke. Od izuzetnog je značaja za sintezu DNK kao i za funkcionisanje svake ćelije u organizmu. Pored ovoga, folna kiselina je još i važna u procesu stvaranja crvenih krvnih zrnaca. Manjak folne kiseline, može prouzrokovati anemiju.

Koja hrana je bogata folnom kiselinom (folatima)?

Folna kiselina je dostupna u raznim namirnicama koje koristimo u svakodnevnom životu. Ima je u semenkama, raznom zrnevlju, testenimama, pirinču, limunu. Namirnice bogate folnom kiselinom:

– Mahunarke

– Asparagus

– Jaja

– Povrće zelenog lista

– Cvekla

– Citrusi

– Špargla

– Brokoli

– Zrnevlje i seme

– Teleća džigerica

– Pšenične klice

– Papaja

– Banane

– Avokado

Zašto je folna kiselina bitna u trudnoći?

Folna kiselina utiče na razvoj neuralne cevi kod beba. U toku trudnoće se preporučuje dodatni unos folne kiseline kako bi se izbegli eventualni defekti sa kičmom i lobanjom bebe. Dodatak folne kiselina u trudnoći, smanjuje rizik od ovakvih i sličnih defekata kod bebe, zato se često preporučuje i pre samog začeća.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail