fbpx

Kako da pripremite svog partnera za vaše putovanje ka trudnoći

Timski rad u dolazećim mesecima će definitivno poboljšati Vaše šanse da ostanete u drugom stanju. Najzad, potrebno je dvoje da se napravi beba. Dobra komunikacija je ključna, naravno-od razumevanja specifičnosti Vašeg ciklusa do toga da oboje treba da budete iskreni u pogledu svojih osećanja. Evo kako da podržite jedno drugo na putu koji je pred vama:

Izračunajte svoje plodne dane

Verovatno znate kada treba da dobijete menstruaciju svakog meseca ali određivanje datuma ovulacije može da budu malo komplikovanije. U tipičnom ciklusu koji traje 28 dana, telo stvara jajnu ćeliju otprilike 14. dana. Vaši najplodniji dani su dva dana pre toga i jedan dan posle.
Pošto tačno vreme ovulacije retko kad može da se odredi, dani od 9. do 15. se obično smatraju najplodnijim. Ako i dalje niste sigurni, možete samo da ukucate prvi dan svog poslednjeg ciklusa u naš kalendar plodnosti on će za Vas izračunati.
Kada budete znali koji su Vam dani najplodniji možete ih označiti u svom rasporedu i u skladu sa tim planirate „sastanke“ sa partnerom. Bitno je imati odnose bez zaštite tokom meseca ali ako to radite tokom najplodnijih dana imaćete mnogo veće šanse da ostanete u drugom stanju.

Hranite se pametno

Ako pokušavate da ostanete trudni, bitno je da jedete raznovrsnu i izbalansiranu hranu i vodite zdrav način života da biste svom organizmu omogućili da se pripremi za trudnoću. Preporučuje se i da uzimate prenatalni dodatak ishrani koji sadrži folnu kiselinu/folat bar mesesac dana pre nego što zatrudnite da biste pomogli u podizanju nivoa folata u svom organizmu.*
A niste jedini koji bi sada trebalo da pazite na ishranu! Ono što Vaš partner jede, kao i njegov način života će uticati na kvalitet njegove sperme pa se zajedno trudite da zdravo živite, da vam ishrana bude raznovrsna i izbalansirana i da izbegavate prerađenu hranu a da uzimate dosta složenih ugljenih hidrata (namirnice sa žitaricama od celog zrna, integralni hleb, smeđi pirinač i pastu), proteina (krto meso, živinsko meso, ribu i mahunarke), mlečnih proizvoda (kao što su mleko i jogurt) i puno voća i povrća.

Izbegavajte alkohol

Ako često pijete zajedno kao par, sada je vreme da prekinete. Pored toga što lišava Vaše telo hranljivih sastojaka, pokazano je i da alkohol utiče na kvalitet sperme pa se zajedno potrudite da prestanete sa konzumiranjem alkohola.

Dosta spavajte

Zajedničko uživanje u ranim večernjim satima je sjajan način da se fizički pripremite za začeće – da ne pominjemo povećavanje bliskosti među vama. Pravljenje bebe bi trebalo da bude zabavno tako da se oslobodite pritiska i uživajte u razmenjivanju nežnosti.

Upozorite partnera na promene raspoloženja

Ako pokušavate da zatrudnite, prirodno je da svakog meseca budete pomalo nervozni. Budite iskreni u vezi sa svojim osećanjima i recite partneru da ste nervozni pre nego da se obrecnete kada on kaže nešto pogrešno. Ako ovo nije vaš srećan mesec, uradite nešto lepo zajedno da biste skrenuli misli sa razočarenja. Ipak je sada međusobna podrška sjajna praksa za Vas kada na kraju zaista i postanete roditelji.
* Mi možemo da Vam damo samo opšti savet ali kako se sve trudnoće međusobno razlikuju, kontaktirajte svog ginekologa ako imate nekih pitanja ili nedoumica.
*Dopunski unos folne kiseline povećava nivo folata u trudnoći. Nizak nivo folata u trudnoći je jedan od faktora rizika za razvoj oštećenja neuralne cevi kod fetusa. Stoga se za žene preporučuje dopunski unos od 400µg folne kiseline dnevno u periodu od bar jedan mesec pre i do tri meseca posle začeća. Naučno je dokazano da nizak nivo folata u trudnoći predstavlja važan faktor rizika od oštećenja neuralne cevi. Pored toga, i drugi faktori (poput naslednih) mogu da povećaju rizik od oštećenja neuralne cevi.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail