fbpx

Saveti za zdravu ishranu

Zdrava mama je uslov za zdravu bebu. Zato sa brigom o bebi treba započeti još od trenutka planiranja trudnoće. Pre svega, buduće mame treba da se posvete sebi, svojoj ishrani, fizičkoj aktivnosti i unutrašnjem zadovoljstvu. (ispunjenju)

Preporuka savremene medicine je da ishrana buduće mame i mame koja doji bude raznovrsna, bogata svežim voćem i povrćem zbog unosa vitamina i minerala, jer je ona jedini izvor hrane za svoju bebu preko placente i preko mleka. Ne treba zanemariti ni unos adekvatnih količina tečnosti, pre svega vode.

Glavna zabluda je da tokom trudnoće treba jesti za dvoje, ali istina je da treba brinutiti o dvoje. Optimalno povećanje telesne težine tokom trudnoće je 8-12 kg. U prvom trimestru ne treba povećavati energetski unos, jer je to doba kada se događa veoma brza deoba ćelija, razvoj organa i priprema za kasnije promene tokom trudnoće. Tada su povećane potrebe za proteinima, vitaminima (pre svega folatima) i mineralima. U drugom i trećem trimestru dolazi do rasta fetusa, a energetske potrebe su povećane za svega 300-500 kcal. Ali, izbegavajte suhomesnate proizvode i razne grickalice jer su takvi proizvodi bogati raznim aditivima i imaju veliku kaloričnu vrednost.

Slobodno uživajte u konzumiranju ribe, posebno masnoj morskoj ribi koja je bogata omega-3-masnim kiselinama (pre svega α-linolenskom kisleinom, DHA, EPA) koje su neophodne za razvoj mozga i vida bebe. Ovaj razvoj se intenzivno dešava u poslednjem trimestru i tokom prvih meseci po rođenju. Zato je značajno nastaviti sa unosom omega masnih kisleina i tokom dojenja. Količina masnih kiselina u majčinom mleku direktno zavisi od ishrane majke.

Dok beba sisa, osim što dobija neophodnu ishranu, ona i uživa u svakom bliskom kontaktu sa mamom i njenom zagrljaju, što joj daje i dodatnu sigurnost. S toga, nemojte joj uskratiti ovo zadovoljstvo.

Složićete se da je ovo najlepši period u životu žene, zato uživajte u svakom trenutku čekajući susret sa svojom bebom.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail